Folyamatos veszély az Avason

 2011.05.09. 10:54

Az utóbbi hetekben több helyen is megcsúszott a talaj az Avason. Az omlások helyszínein sikerült elhárítani a közvetlen balesetveszélyt, az átmeneti helyreállítások összességében eddig mintegy 15 millió forintba kerültek.

– A költségeket az önkormányzat előfinanszírozta, beadott vis maior pályázataikból ezek jelentős része, 70 százaléka remélhetőleg megtérül majd – mondta Durda Péter, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályának főtanácsosa.

avaspflig5.jpg

Pfliegler Péter alpolgármester szerint a korábbi időszak csapadékos időjárása és a talajviszonyok miatt az Avason szinte folyamatos veszélyt és gondot jelentenek az omlások, partfalcsúszások, mozgások. Keresik a megoldásokat a megelőzésre, a feladat azonban nagyon összetett, és hatalmas költségekkel jár. Nem csupán a szükséges földtani vizsgálatokról van szó – fel kell mérni a területen a pincék elhelyezkedését, állapotát is, hogy átfogó tervet tudjanak készíteni a helyzet rendezésére.

partfal_bodo_02.jpg

Az utóbbi időszak káreseményei közül kiemelkedett a rézsűcsúszás, illetve útszakadás a Nagy-Avas Felső-soron, valamint a partfalomlás a Lövei-soron. Durda Péter elmondta: a Felső-sori út megtámasztására egy 25 méteres szögtámfalat építenek majd, a domboldalt pedig – a további omlás megakadályozására – kőszórással erősítik meg. A Lövei-soron április elején családokat kellett kiköltöztetni a partfal csúszása miatt: egy ingatlant az építési hatóság lakhatatlanná minősített a helyszínen, másik kettő esetében pedig tiltással korlátozzák a tulajdonosok visszaköltözését addig, amíg el nem készül a végleges támfal.

omlas_loveisor_110408_ja_24.jpg

Egy hattagú család, és két idős ember elhelyezéséről kellett ilyen módon gondoskodni. A megindult partfalak megtámasztása itt mintegy 40-50 méternyi szakaszon szükséges. – A munkálatokat a város az erre elkülönített alapból előfinanszírozza. Mindkét esetben vis maior pályázatot nyújtottunk be, melyeket az Országos Pince- és Partfal Szakbizottság, a Kormányhivatal, a Megyei Katasztrófavédelem és a Magyar Közút KKK szakemberei is jóváhagytak – tájékoztatott Durda Péter.

omlas_loveisor_110408_ja_6.jpg

Az első negyedévben a miskolci önkormányzat több támogatási kérelmet is benyújtott a vis maior alaphoz. Január elején, a hóolvadás következtében a Bodó sori úton csúszott meg a partfal, amely igen nagy felületen érinti a domboldalt és a közutat is. A helyreállítás bruttó költsége 91 087 500 forint. Március 16-án 25 méter hosszan, 40-100 centiméter vastagságban suvadt meg a talaj - az alatta lévő partoldal pedig lesüllyedt - a Nagyavas Felső-sori úton. Mindez a fák és a domboldal leszakadásával veszélyeztette az alul lévő ingatlanokat. A helyreállítás költsége az előzetes becslések alapján körülbelül 33 millió forint, 10,5 millió forint önerővel. Március 21-én a Benedeki soron történt vis maior káresemény, a helyreállítás költségeit itt mintegy 35 millióra becsülik.

- Az elnyerhető támogatás valamennyi pályázat esetében a kiviteli költségek 70 százaléka – hangsúlyozta Durda Péter, aki azt is elmondta: az Avas talajvizsgálatához egymillió forint értékű munkát ajánlott fel egy speciális földmunkákat végző helyi vállalkozás, erről csütörtökön tartottak egyeztető tárgyalást a városházán.

(minap.hu)

Címkék: képviselő közbiztonság pincesor földcsuszamlás minap útjavítás

A bejegyzés trackback címe:

https://avas.blog.hu/api/trackback/id/tr622889368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása