Hétfőn is dolgoztak az Avason, a pénteki partfalomlás helyszínén. Egyebek mellett ideiglenes utat építettek, hogy a Lövei sor autóval is megközelíthetővé váljon, délelőtt pedig szakértői csoport tanácskozott a további lépésekről. A döntésekről a helyszínen tájékoztatott Pfliegler Péter alpolgármester és Durda Péter, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályának főtanácsosa.

avaspflig4.jpg

partfalomlas_110409_ja_2.jpg
Mint ismeretes, az önkormányzat szakemberei a pénteki partfalomlás után szinte azonnal a helyszínre érkeztek, hogy elhárítsák a közvetlen életveszélyt, közreműködjenek a veszélyeztetett lakosok átköltöztetésében. Egy ingatlant ugyanis az építési hatóság lakhatatlanná minősített a helyszínen, másik kettő esetében pedig tiltással korlátozzák a tulajdonosok visszaköltözését addig, amíg el nem készül a végleges támfal. Egy hattagú család, és két idős ember elhelyezéséről kellett ilyen módon gondoskodni, az omlásveszélyes területet a rendőség körbezárta, a veszélyre táblák figyelmeztetnek.
 
avaspflig5.jpg

- Szombaton a katasztrófavédelem és az önkormányzat szakemberei elhárították a közvetlen életveszélyt - mondta el a helyszínen Pfliegler Péter alpolgármester. - A  megindult partfalak megtámasztása az érintett, 40-50 méternyi szakaszon mintegy 20-30 millió forintba kerül, amit a város önerőből finanszíroz. A költségek 70 százalékának fedezetére azonban újabb vis maior pályázatot is benyújt az önkormányzat a Belügyminisztériumhoz.

avaspflig1.jpg

Az alpolgármester arról is szólt, hogy a szükséges munkálatok, költségek valós felmérésére akkor nyílik majd igazán lehetőség, ha eltakarították a területről a viskókat, szeméthegyeket, amelyek miatt jelenleg még áttekinthetetlen a helyzet. Ideiglenes utat kellett építeni, hogy a munkagépek és az autók feljuthassanak a helyszínre, azon is gondolkodnak, hogy az önkormányzat esetleg felvásárolja az érintett ingatlanokat.

omlas_loveisor_110408_ja_24.jpg

Pfliegler Péter arról is szólt, hogy az Avason az elmúlt évi csapadékos időjárás és a talajviszonyok miatt szinte folyamatos veszélyt és gondot jelentenek a partfalcsúszások, mozgások. A teljes körű megelőzés azonban szinte lehetetlen, egy átfogó vizsgálathoz ugyanis fúrásokat kellene végezni, és csupán a tervek elkészítésének a költsége meghaladná a százmillió forintot.
Szepesi S.

Az első negyedévében a miskolci önkormányzat három pályázati támogatási kérelmet nyújtott be a vis maior alaphoz.

- Január hónap elején a hóolvadás következtében a Bodó sori úton történt partfalcsúszás, amely igen nagy felületen érinti a domboldalt és a közutat. A helyreállítás bruttó költsége 91 087 500 forint, 27 326 500 forint önerő-szükséglettel.

- Március 16-án a hóolvadás és a fagyveszély elmúlása után 25 méter hosszon, 40-100 centiméter vastagságban megsuvadt a talaj, az alatta lévő partoldal pedig lesüllyedt a Nagyavas Felső-sori úton, a fák és a domboldal leszakadásával veszélyeztetve az alatta lévő ingatlanokat. A helyreállítás költsége az előzetes becslések alapján körülbelül 25 millió forint, 7,5 millió forint önerő-szükséglettel.

- Március 21-én a Benedeki soron történt vis maior káresemény kb. 35 millió forint becsült költséggel, 10,5 millió forint önerő szükséglettel.

Az elnyerhető támogatás mindhárom eddigi pályázat esetében a kiviteli költségek 70 százaléka, 30 százalékos önerő mellett.

(minap.hu)

Címkék: közbiztonság pincesor földcsuszamlás minap

A bejegyzés trackback címe:

https://avas.blog.hu/api/trackback/id/tr962821675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása